هر چند که بحث از چالش های فرهنگی و در واقع رفتارهای مغایر با عرف جامعه و فضای فرهنگی ساکنان جزیره آغاز شد ولی در نهایت با موضوعاتی چون نظافت و تعداد اندک پرسنل شهرداری و اختلاف بین کسبه ثابت با فروشندگان ایام شلوغی و ازدحام جمعیت گردشگر عجین گردید و در نهایت تعهدات جدیدی برای اداره کل میراث فرهنگی ایجاد شد.
هر چند این تعهدات از قبل در برنامه های پیش بینی شده میراث فرهنگی استان بود اما کم مانده بود که شهردار هرمز جمع کردن اشغال بجا مانده از حضور گردشگران را هم به عهده میراث فرهنگی هرمزگان بگذارد.
حالا باید منتظر ماند که نهادهای متولی فرهنگ و دغدغه مند در رفتار گردشگران چگونه تعهدات خود را برای ایجاد فرهنگ متناسب با جزیره هرمز به عنوان جزیره شهدا انجام خواهند داد. دستگاه های دغدغه مندی که پس از گذشت بیش از 30 سال از پایان جنگ و شهادت دلیرمردان هرمزی بر سر پذیرش مسیولیت تهیه و پخش مستند یا کلیپ شهدای هرمز با هم چانه زنی می نمودند و از زیر بار ان شانه خالی می کردند.
خداوند عاقبت همه را بخیر کند
مهر جنوب...ما را در سایت مهر جنوب دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 133